Mista allt och fortsätta drömma

Det finns tre saker man aldrig ska göra.

  1. Såga av grenen man sitter på
  2. Tända eld på sig själv
  3. Läsa gamla blogginlägg
 
Den senaste punkten är ungefär detsamma som att tända eld på sig själv eller såga av grenen man sitter på.
Man läser igenom sitt liv som varit. De bra stunderna såväl som de dåliga.
Man ser vägar man skulle gått, chanser man skulle tagit och alla val som man gjorde fel. 
Människor man skulle knytit hårdare vid, middagsbjudningar man skulle gått på och människor man inte skulle låtit gå. 
Jag gick leende igenom blogginläggen tills jag fann en text jag skrev för exakt tre år sedan:

 

Jag förstår inte hur jag tänkte då jag skrev att jag inte ville mista allt för att fortsätta drömma. För det jag gjorde i den sekunden var just att mista allt för en värld jag inte ville vara i. Och likt förbannat fortsatte jag drömma lika mycket som jag gjort i sju år.

Skulle jag ha vandrat längst den stigen, skulle jag absolut inte sitta i en jävla skog och pimpla rödvin för mig själv.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nadina Karlsson

RSS 2.0