Rosa Oktober

Nu är det oktober. En månad som jag älskar just därför att det är en rosa månad. Och som ni vet så älskar jag rosa. Och att stödja Rosa Bandet. Det är även en månad då jag försöker bära extra mycket rosa på både kläder, läppar och naglar.

Jag har inte fått tag på något Rosa Band än, då det närmaste säljs på ICA vilket är en bit härifrån. Men jag ska ta tag i det så fort som möjligt. Årets Rosa Band är även oerhört snyggt. 
Jag brukar sätta in pengar till cancerfonden då och då, vilket jag även tycker att ni alla ska göra. UTAN att skryta om det på Facebook för att känna er duktiga. Gör det av ren, själslig vilja istället för bekräftelsebehovets vilja.

Är ni för snåla för det, tycker jag att ni kan köpa rosa produkter istället. Det kostar bara någon krona extra. 
De rosa produkterna är allt ifrån mellanmjölk, ägg och grönsaker till klädkollektioner, hudsalvor och kaffe. Det är inte så svårt att missa. På det sättet stödjer ni bröstcancer med några kronor. 
Allt stöd är bra stöd. 


 
 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nadina Karlsson

RSS 2.0